Škola jízdy a chování

       
       

 

       
       

na čtyřkolce část 3.

       
   
    Při jízdě z kopce jeďte vždy pokud možno přímo dolů. Přeneste váhu svého těla co nejvíce dozadu. Jeďte pomalu. Brzděte velmi citlivě, nejlépe zadní brzdou.
    Pokud už se rozhodnete při jízdě do kopce otočit, nikdy necouvejte zpět. Využijte tzv. K-manévr. Zastavte a zabrzděte parkovací brzdu, pak vyřaďte rychlost a vypněte motor. Sesedněte ve směru do kopce, nebo vlevo od čtyřkolky, zůstaňte stát a zatočte řidítky plně doleva. Odblokujte parkovací brzdu a jemnou prací s brzdou zacouvejte bokem k vrcholu kopce. Zabrzděte parkovací brzdu a nasedněte na stroj směrem od vrcholu kopce a váhu těla mějte přenesenou stále k vrcholu kopce. Nastartujte, zařaďte, vypněte parkovací brzdu a velice opatrně s jemným přibržděním se rozjeďte směrem z kopce.
    Pokud se rozhodnete pro brodění přes vodní překážky nejprve si zkontrolujte hloubku a stav dna. Vyberte si místo, kde se oba břehy pouze mírně svažují. Maximální doporučená hloubka brodu je ke stupačkám čtyřkolky. Jeďte pomalu a opatrně. Při jízdě v brodu se vyhýbejte větším kamenům a jiným překážkám. Po vyjetí na břeh vysušte brzdy jízdou s jemným přimačkáváním brzdové páky. Po jízdě velmi pečlivě zkontrolujte olej v motoru a zabezpečte dobré promazání celého stroje.
    Při jízdě na čtyřkolce se stále dívejte vpřed a očima sledujte terén před sebou. Buďte stále připraven na nebezpečí skrytých děr, kamenů a nízko rostlých větví, spadlých větších kmenů. I velký drn může vést k úrazu.
    Zásadně se vyhněte couvání směrem dolů z kopce. Když už musíte couvat, pak couvejte na rovině, pomalu a brzděte velmi citlivě. Vyhněte se vždy prudkému zatáčení. Nikdy nepřidávejte prudce plný plyn.
    Když už máte potřebu nezbytně nutně zaparkovat v kopci, vždy vypněte motor, zařaďte rychlost, zajistěte ruční brzdu a zajistěte čtyřkolku proti rozjetí podložením nějakého předmětu, třeba kamenu, nebo kmenu či větší větve pod zadní kola. Určitě v okolí něco většího pro zapření zadních kol najdete.
    Při nakládání zavazadel se řiďte zásadou, že vždy dvě třetiny hmotnosti nákladu se nakládají na zadní nosič a zbylá jedna třetina na přední nosič. Výrazně to zlepšuje jízdní vlastnosti.
             
 

Úvod

Co nabízíme

Ceník Kontakty Zprávy Fotogalerie